TGB quadok, ATV-k

    TGB quadok összehasonlító táblázata

    Műszaki JellemzőkTGB BLADE 600 LTX 4x4 quad - ATVTGB BLADE 600 LTX EPS 4x4 quadTGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4 quadTGB BLADE 1000 LTX EPS 4x4 quad - ATVTGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4 quad
    Motor: négütemű egyhengeres SOHC, EFI négütemű egyhengeres SOHC, EFI négütemű egyhengeres SOHC, EFI négütemű kéthengeres SOHC V, EFI négütemű kéthengeres SOHC V, EFI
    Lökettérfogat: 561 cm3 561 cm3 561 cm3 997 cm3 997 cm3
    Furat x löket: Ø 95 x 79,2 mm Ø 95 x 79,2 mm Ø 95 x 79,2 mm Ø 92 x 72,0 mm Ø 92 x 72,0 mm
    Sűrítési arány: 10.2:1 10.2:1 10.2:1 10.2:1 10.2:1
    Teljesítmény: 42 LE (31,3 kW) / 6500 ford / perc (terep) 42 LE (31,3 kW) / 6500 ford / perc (terep) 42 LE (31,3 kW) / 6500 ford / perc (terep) 83 LE / 6750 ford./perc 83 LE / 6750 ford./perc
    Max. nyomaték: 53,6 Nm / 5500 ford / perc (terep) 53,6 Nm / 5500 ford / perc (terep) 53,6 Nm / 5500 ford / perc (terep) N/A N/A
    Hűtés: folyadék + olaj + elektromos ventilátor folyadék + olaj + elektromos ventilátor folyadék + olaj + elektromos ventilátor folyadékhűtés + elektromos ventilátor folyadékhűtés + elektromos ventilátor

     

    TGB Quadok

    TGB BLADE 600 LTX 4x4 quad - ATV

    Motor négütemű egyhengeres SOHC, EFI
    Löket térfogat 561 cm3
    Furat x löket Ø 95 x 79,2 mm
    Sűrítési arány 10.2:1
    Teljesítmény 42 LE (31,3 kW) / 6500 ford / perc (terep)
    Max. nyomaték 53,6 Nm / 5500 ford / perc (terep)
    Hűtés folyadék + olaj + elektromos ventilátor

    TGB BLADE 600 LTX EPS 4x4 quad

    Motor négütemű egyhengeres SOHC, EFI
    Hengerűrtartalom 561 cm3
    Furat x löket Ø 95 x 79,2 mm
    Sűrítési arány 10.2:1
    Teljesítmény 42 LE (31,3 kW) / 6500 ford / perc (terep)
    Max. nyomaték 53,6 Nm / 5500 ford / perc (terep)
    Hűtés folyadék + olaj + elektromos ventilátor

    TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4 quad

    Motor négütemű egyhengeres SOHC, EFI
    Hengerűrtartalom 561 cm3
    Furat x löket Ø 95 x 79,2 mm
    Sűrítési arány 10.2:1
    Teljesítmény 42 LE (31,3 kW) / 6500 ford / perc (terep)
    Max. nyomaték 53,6 Nm / 5500 ford / perc (terep)
    Hűtés folyadék + olaj + elektromos ventilátor

    TGB BLADE 1000 LTX EPS 4x4 quad - ATV

    Motor négütemű kéthengeres SOHC V, EFI
    Lökettérfogat 997 cm3
    Furat x löket Ø 92 x 72,0 mm
    Sűrítési arány 10.2:1
    Teljesítmény 83 LE / 6750 ford./perc
    Hűtés folyadékhűtés + elektromos ventilátor

    TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4 quad

    Motor négütemű kéthengeres SOHC V, EFI
    Lökettérfogat 997 cm3
    Furat x löket Ø 92 x 72,0 mm
    Sűrítési arány 10.2:1
    Teljesítmény 83 LE / 6750 ford./perc
    Hűtés folyadékhűtés + elektromos ventilátor

     

    SEGWAY

    ATV-k

    AT5 S (499 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 499 cm³
    Teljesítmény: 39 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    AT5 L (499 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 499 cm³
    Teljesítmény: 39 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    AT5 L EPS (499 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 499 cm³
    Teljesítmény: 39 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    AT5 L EPS Limited (499 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 499 cm³
    Teljesítmény: 39 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    SNARLER AT6 S (570 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 570 cm³
    Teljesítmény: 44 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    SNARLER AT6 L (570 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 570 cm³
    Teljesítmény: 44 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    SNARLER AT6 L Limited (570 cm³)

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 570 cm³
    Teljesítmény: 44 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    SNARLER AT6 L EPS

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 570 cm³
    Teljesítmény: 44 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    AT6 L Limited Camo

    Fontosabb műszaki jellemzők:
    Motor: négyütemű DOHC egyhengeres
    Hengerűrtartalom: 570 cm³
    Teljesítmény: 44 LE
    Hajtás: 2x4 / 4x4, elektromos kapcsolású

    UTV-k

    Fugleman UT10

    Meghajtás típusa: négyütemű kéthengeres DOHC
    Hengerűrtartalom: 1000 ccm
    Teljesítmény: 107 LE
    Nyomaték: 98 Nm
    Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés (EFI)
    Hűtés: folyadék és olaj + olajhűtéses dugattyúk

    Fugleman UT10 X

    Meghajtás típusa: négyütemű kéthengeres DOHC
    Hengerűrtartalom: 1000 ccm
    Teljesítmény: 107 LE
    Nyomaték: 98 Nm
    Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés (EFI)
    Hűtés: folyadék és olaj + olajhűtéses dugattyúk

    FUGLEMAN UT10 Crew

    Meghajtás típusa: négyütemű, kéthengeres DOHC
    Hengerűrtartalom: 1000 ccm
    Teljesítmény: 105 LE
    Nyomaték: 93,5 Nm
    Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés (EFI)
    Hűtés: folyadék és olaj + olajhűtéses dugattyúk

    FUGLEMAN UT10 Crew X

    Meghajtás típusa: négyütemű, kéthengeres DOHC
    Hengerűrtartalom: 1000 ccm
    Teljesítmény: 105 LE
    Nyomaték: 93,5 Nm
    Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés (EFI)
    Hűtés: folyadék és olaj + olajhűtéses dugattyúk

    FUGLEMAN UT10 Crew EV (hamarosan)

    Motor típusa: Állandó mágneses AC motor
    Akkumulátor rendszer: 20 kWh (normál) / 42 kWh (prémium)
    Feszültség: 320 V
    Akkumulátor hűtés: folyadék
    Névleges teljesítmény / Maximális teljesítmény: 30 kW / 60 kW
    Nyomaték: 210 Nm
    Töltési idő: < 5 óra (normál) / < 7 óra (prémium)
    Hatótávolság: 110 km (normál) / 220 km (prémium)

    SSV

    Villain SX10 X

    Típus: négyütemű kéthengeres DOHC 
    Hengerűrtartalom: 1000 ccm
    Teljesítmény: 107 LE
    Nyomaték: 98 Nm
    Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés (EFI)
    Hűtés: folyadék és olaj + olajhűtéses dugattyúk

    Super Villain SX20 Turbo

    Típus: Soros négyhengeres 2.0T-GDi turbófeltöltővel
    Hengerűrtartalom:  2000 ccm
    Teljesítmény: 235  LE (170 kW)
    Nyomaték: 390 Nm
    Maximális sebesség: 150 km/h-ig
    Gyorsulás 0-100 km/h: kevesebb, mint 5 másodperc alatt

    Super Villain SX20 Hybrid

    MOTOR / HAJTÁSI RENDSZER
    Benzinmotor: Soros négyhengeres 2.0T-GDi turbófeltöltővel, 235 LE (170 kW)
    Elektromotor: 70 kW
    Max. kombinált teljesítmény: 330 LE (benzin és elektromos motor együtt)
    Max. nyomaték: 570 Nm
    Akkumulátor: Lítium LFP, 7,9 kWh kapacitással
    Maximális sebesség: akár 150 km/h
    Gyorsulás 0-100 km/h: 3,9 s
    Vezetési módok: Normál / Verseny / Hegymászó
    Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés (EFI)
    Hűtés: folyadékhűtés
    Meghajtás: 2x4 / 4x4, elektronikusan kapcsolható
    Váltó: automata hatfokozatú, kormány mögötti váltófülekkel
    Első differenciálmű: zárható, elektronikusan vezérelt zár

    logo

    Használt elektromos, gázüzemű és dízel targoncák, raklapemelők Szeged

     

    RAVAS targoncamérlegek

    A RAVAS targoncamérlegek segítségével a mozgatott áruk, anyagok súlya rakodás közben mérhető, így megtakarítható egy munkafázis, vagyis, sok-sok kilóméter, idő és üzemanyag hisz az árut nem kell hagyományos, telepített mérlegekhez szállítani.
    A RAVAS targoncamérlegek szinte bármilyen villás targoncába egyszerűen beépíthetőek, vagy a hidraulika rendszerhez kell csatlakoztatni (RCS hidraulikus targoncamérleg), vagy a mérlegcellákat tartalmazó villapapucsokat kell a targonca villáira helyezni (iForks villamérleg).

    RCS hidraulikus targonca mérleg

    Ravas iForks targonca villamérleg

     

    SIS ULTRAHANGOS IPARI JÁRMŰ (targonca) ÖSSZEÜTKÖZÉS-ELHÁRÍTÓ RENDSZER

    A SIS (Safety Improvement System) ütközés-elhárító rendszer (ipari tolatóradar) egy aktív manőverezési rendszer: az ipari járművek érzékelik a lehetséges akadályokat a jármű működési körzetében. A rendszer megakadályozza illetve megelőzi az ütközést a manőverek alatt: felajánlja a lehetőséget, hogy lelassuljon illetve megálljon a jármű mozgása. A SIS zömében két kritikus szituációban dolgozik:
    • Manőverek hátramenetben
    • Teher emelésekor

    targonca ütközéselharitó

     

    A targoncát raktári magasra emelő berendezést vagy villás targoncát, villás targoncát oldalvillával) arra használják, hogy anyagokat szállítson és emelje őket acélvillák segítségével. A meghajtó motor lehet gázolaj-, benzin, autógáz-üzemű, de elektromos motor is hajthatja. Általában a mozgatott terheket raklapon tárolják.

    Targonca típusok csoportosítása felépítmény szerint

    • Villás targonca 1 tonnától, akár 50 tonnáig
    • Vontató targonca
    • Gyalog gyűjtő targonca
    • Fellépős gyűjtő targonca
    • Hatókörzet-targonca (kicsi villás targonca, amit általában keskeny folyosókra terveztek)
      Oldalvillával szerelt

    Tippek, hasznos tanácsok targoncavásárláshoz

    Targonca. Egy olyan eszköz, amelyre a legtöbb termékgyártással és kereskedelemmel foglalkozó vállalatnál nélkülözhetetlen. Gyakorta szembesülünk azzal, hogy a hozzánk forduló cégek vezetése nem műszaki kollégára bízza az eszköz beszerzését. Ezzel nincs is semmi probléma. Azért vagyunk, hogy segítsünk kiválasztani az ideális berendezést.

    targonca 1

    Elhatároztuk, hogy készítünk egy olyan blogbejegyzést, melyben iránymutatást kínálunk a targoncavásárlás útvesztőjében felmerülő kérdések megválaszolásához. Ön most ezt az írást olvassa. A villástargonca vásárlása során megfogalmazódó első kérdés a gép teherbírására vonatkozik. Vajon egy 3 tonna teherbírású targonca a megfelelő választás abban az esetben, ha 3 tonnát akarunk a magasba emelni? A válasz nem egyértelmű. A népszerű frázis szerint „az attól függ”. A targoncák, pontosabban a villák terhelhetősége általában 500mm-es tömegközéppontra van meghatározva. Ez annyit jelent, hogy ha az emelendő teher tömegközéppontja legfeljebb (és itt lényeges a legfeljebb szó) a villa hosszának fél méterig terjedő felületére esik, akkor a válasz igen, ugyanis a terhelési középpont 500 mm-en belülre fog esni. Ebben az esetben a 3 tonnás teherbírású gép elbírja a 3 tonnás terhet. Ha az emelendő teher dimenziói nagyobbak, például 2.000 mm x 2.000 mm x 2.000 mm, akkor a tömegközéppont 1 méternél lesz. Ebben az esetben nagyobb teherbírású gépre lesz szükségünk. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a terhet milyen magasra kell emelnie a targoncának.
    Forrás/további részletek: https://bestmachinery.hu/tippek-targonca-vasarlasahoz

     

    Fontosabb targonca márkák és hazai forgalmazóik

    CESAB targoncák (TRIPLEX-TARGO)

    TOYOTA targoncák (Toyota Material Handling)

    Jungheinrich targoncák (Jungheinrich)

    LiuGong targoncák (Best Machinery)

    YALE targoncák (Pagát Gold Zrt.)

    Mitsubishi targoncák (KUHN)

    CAT targoncák (Niketrans)

     

    Jungheinrich targoncák, emelőkocsik, raklapszállítók

    Emelés, rakodás, vontatás vagy komissiózás. Elektromos-, dízel- vagy gázüzemű targoncák és más anyagmozgató gépek nagy választéka.

    Emelőkocsik, villástargoncák, komissiózó gépek, tolóoszlopos targoncák, vontatók és vontatmányok,  szatellit kocsis megoldások vagy automata, vezető nélküli targoncák 
    A konfigurációs lehetőségek rendkivül széles választékának köszönhetően a kiválasztott targoncát optimálisan, az Ön egyedi igényei szerint állítják össze.

    Emelőkocsik, gyalogkíséretű targoncák

    Komissiózó targonca

    Tolóoszlopos targonca

    Magasraktári targoncák

    Villástargonca

    Elektromos vontató

    Vontatmány, trolikocsi

    Volvo FH16

    A Volvo FH16 alváza

    Minden szállítási feladatra alkalmas.

    A Volvo FH16 alkalmassá tehető a legváltozatosabb szállítási célokra is. Az alváz különböző magasságban, felfüggesztési rendszerrel, fékrendszerrel és perifériás berendezésekkel érhető el.

    A vontatók és teherautók három különböző alvázmagassággal érhetők el:

    • Alacsony
    • Közepes
    • Magas

    Az alacsony alváz különösen alkalmas ömlesztett áruk szállítására jó utakon, teljes légrugózással. A közepes magasság megfelel az alacsony első felfüggesztésű teherautókhoz, első lap- és légrugózással egyaránt. A magas nehéz építőipari területeken dolgozó laprugós teherautóknak készült.

    Volvo FH16 alvázfelépítés

    Kiterjedt és személyreszabható alvázkínálat.

    Széles alvázkínálattal rendelhető az FH16, többféle alvázmagassággal, tengelytávolsággal és felfüggesztéssel. Az egységesített felépítés miatt a vontatók és a teherautók azonos alapelemekből épülnek fel. Ez azt jelenti, hogy a teherautók egyszerűen személyreszabhatók, például az üzemanyagtartály és az akkumulátor áthelyezésével. A könnyebb felépítményezés érdekében oldalt akár teljesen üres alvázkeret is választható. Az alvázkialakítás és felépítményezés problémáira kiváló megoldást nyújt a Volvo egyedülálló furatos távtartó megoldása, amely moduláris, előfúrt furatok csoportjain alapul

    Felfüggesztés

    Kétfajta felfüggesztés készül a Volvo FH16 teherautóhoz - légrugózású és laprugózású. A légrugózás magas szintű komfortot biztosít a vezetőnek és a rakománynak egyaránt, jótékony hatással van az egész teherautóra, és növeli az alváz hasznos élettartamát. A hagyományos laprugózás sokkal inkább alkalmas nehéz építőipari járművekbe, amelyek nagyfokú stabilitást igényelnek, vagy folyamatosan magas tengelyterheléssel közlekednek.  A laprugózás lehet parabolikus rugós, vagy hagyományos laprugós. A parabolikus rugó gazdaságos és jó kezelhetőséget kínál, míg a laprugók a nehezebb szállítási feladatok követelményeinek is megfelelnek.

    Légrugós felfüggesztés

    A Volvo ECS (elektronikusan vezérelt felfüggesztés) magas fokú kényelmet biztosít a vezető és az áruk számára egyaránt. Az automatikus magasságszabályzó rendszer a terheléstől és az útfelület egyenetlenségeitől függetlenül mindig azonos magasságban tartja a teherautót. A kézi magasságszabályzás a cserefelépítmények gyorsabb cseréje, illetve a raktér-padlózat és a rakodórámpa magasságának könnyű összehangolhatósága révén egyszerűbb rakománykezelést tesz lehetővé. A távirányító a még egyszerűbb rakodás érdekében a rakodórámpa magasságának beprogramozását is lehetővé teszi a vezető számára. A Volvo ECS két változatban érhető el: teljes légrugózás a teherautó valamennyi kerekénél, illetve csak hátsó légrugózás, kizárólag a hátsó felfüggesztésnél.

    Laprugós felfüggesztés

    A Volvo FH12 hagyományos laprugós és parabolikus rugós kivitelben is készül. A hagyományos laprugók az építőipari alkalmazásokra készült teherautókhoz célszerűek, amelyeknél fontos szempont a stabilitás, illetve folyamatosan magas tengelyterhelésekkel kell közlekedniük. Parabolarugót elsősorban az első tengely felfüggesztéseinél szokás használni, és légrugós, parabolarugós vagy hagyományos hátsó felfüggesztéssel egyaránt kombinálható.

    Volvo FH16 fékek

    A piacvezető fékrendszer.

    A fékrendszer elektronikus vezérlésű, ESP fékstabilizátoros EBS-szel felszerelt tárcsafékekből áll, alternatívaként a jól bevált Z-fékkulcsos kerékfékek választhatók. E lehetőségek egyaránt olyan nagy hatékonyságú kiegészítő fékrendszerekkel kombinálhatók, mint például a VEB és a retarder. Az EBS (elektronikusan vezérelt fékrendszer) gyors reakcióidejű tárcsafék-rendszer, amely a szóló teherautók, illetve a járműszerelvények esetében egyaránt fokozza a menetbiztonságot. A légrugós teherautók alapkivitelben rendelkeznek az EBS rendszerével. A jármű elektronikus rendszere által szabályozott tárcsafékek jelentős előnyöket kínálnak. A Z-fékkulcsos dobfékek elsősorban hagyományos felfüggesztéssel szerelt járműveken használatosak.

    A Volvo FH16 erőátvitele

    Volvo FH16 hátsó tengely

    Az egyszeres áttételű hátsó tengelyek a kisebb, míg a kerékagy-áttétellel rendelkezők a nagyobb. A hátsó tengely az erőátvitel utolsó eleme, feladata, hogy a lehető legkisebb tapadásvesztéssel vigye át a motor erejét az útra. Valójában a hátsó tengely juttatja el a motor erejét a teherautó hajtott kerekeihez, és a Volvo számos változatban kínálja, az adott szállítási tevékenységtől és össztömegtől függően. Mindegyik változatot a magas fokú megbízhatóság és a csekély energiaveszteség jellemzi. Az egyszeres áttételű hátsó tengelyek a kisebb, míg a kerékagy-áttétellel rendelkezők a nagyobb szerelvény-össztömegekhez kaphatók.

    Hátsó tengely egyszeres áttétellel

    Alacsony szerelvény-össztömegekhez a Volvo egyszeres áttételű hátsó tengelyek szóló és tandem változatait kínálja. Az egyszeres áttétel egy lépésben módosítja a kardántengelyről érkező nyomatékot a hajtott kerekek számára, ezért a kedvező üzemanyag-fogyasztást elősegítve kis tömeggel és csekély belső veszteséggel működik. A Volvo FH16-hoz egy végáttételes szóló és tandem hátsó tengelyek kaphatók, a tandem variáns használata esetén a szerelvény össztömege elérheti a 70 tonnát is.

    Hátsó tengely kerékagy-áttétellel

    A nehéz körülmények között, illetve nagy szerelvény-össztömegekkel használt teherautókhoz a kerékagy-áttétellel rendelkező hátsó tengelyek szóló és tandem változatai kaphatók. A kardántengelyen érkező forgatónyomatékot a végáttétel és a kerékagyban működő áttétel egyaránt módosítja. Az agyáttételes hátsótengelyek ellenállnak a nagy rakományok terhelésének, a Volvo FH16-hoz kapható hátsótengely-konfigurációkkal akár 100 tonnás szerelvénytömeg is elérhető.

    A Volvo FH16 motor

    A Volvo FH16-ot a Volvo D16E motor 580 vagy 660 lóerős változatával szerelik - ez egy 16-literes, soros, hathengeres motor, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel. A hengerfej egy darabból van öntve, felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, valamint elektronikusan vezérelt befecskendezők találhatók rajta. A D16E felszerelhető a szabadalmaztatott VEB+ (Volvo Engine Brake) rendszerrel, amely magas motorfék-teljesítményről gondoskodik, valamint 1000 Nm-es, hátsó motormeghajtású mellékhajtással is kiegészíthető. Mindegyik motorváltozat széles fordulatszám-tartományon belül ad le nagy forgatónyomatékot, ami kiváló húzóerőt és vezethetőséget eredményez. A D16E alacsony üzemanyagfogyasztást és alacsony tömeget kínál, valamint teljesíti az Euro 4 előírásait.

    Sebességváltó

    A Volvo FH16-ban a D16E motor és az I-Shift sebességváltó felülmúlhatatlan hajtásláncot alkot. Az I-Shift olyan kimagasló vezethetőséget biztosít, amelyhez hasonlót korábban egy teherautó sem nyújtott. Két kézi kapcsolású sebességváltó is választható. Mindkettő 14 fokozatú, felezős tartományváltó, amelynek legmagasabb fokozata direkt, vagy annál hosszabb áttételű. A Volvo kézi sebességváltói kábeles működtetésűek, ezért könnyű velük a váltás, és számottevően kisebb a zaj és a vibráció. A sebességváltók kombinálják a nagy teljesítményt a jó ergonomiával.

    A Volvo FH16 fülkéi

    A Volvo FH16 fülkéjének belseje

    Három különböző felszereltségi csomag választható:

    • Ease
    • Comfort
    • Prestige

    Valamennyi lehetőség variálható felszereltségi szinteket és magas szintű kényelmet kínál, ideális üléspozícióval, anatómiailag tervezett ülésekkel, alacsony zajszinttel, nagyteljesítményű klímával és világszínvonalú biztonsággal.A fülke belsejének kialakítása jól átgondolt, kényelmes és kiváló munkakörnyezetet kínál, amely hálóhellyé is alakítható. A műszerfal mindemellett kedvező elrendezése révén minden helyzetben könnyű hozzáférést biztosít a vezető számára a szükséges információkhoz.

    Fülkeváltozatok

    Az FH16 fülkéi magas szintű komfortot és kényelmes életteret kínálnak. Egy fülkének a lehető legtágasabb belteret kell nyújtania, az elérhető legnagyobb tárolóhelyekkel kiegészítve. Három fülkeváltozat választható: A hálófülke elosztófuvarozáshoz, és olyan szállítási feladatokhoz, amelyeknél a járművezetőnek a teherautóban kell töltenie az éjszakát. Az éjszakai hálóhelyek 1 vagy 2 személy számára is kényelmesek lehetnek. A Globetrotter fülkék magastetős hálófülkék, belföldi és nemzetközi hosszú távú, illetve elosztófuvarozáshoz. A fülkék magasabbak, és az extra magasság a tárolóhelyek méretét is növeli. A Globetrotter fülkében 1 vagy 2 személy kényelmesen alhat. A Globetrotter XL fülkék akár két személy számára is kényelmes éjszakai tartózkodást kínál. Ez egy extra magas hálófülke, belföldi és nemzetközi hosszú távú, illetve elosztófuvarozáshoz.

    Hálófülke

    A hálófülke kényelmes éjszakai pihenést biztosít egy vagy két személy számára, és bőséges tárolóhelyet kínál.

    Rakodóhelyek:

    • Bőséges tárolókapacitás áll rendelkezésre, tárolórekeszek, dokumentumzsebek, pohártartók, stb.
    • A középső rekeszbe hűtőszekrény építhető.

    Éjszakai pihenés:

    • Kényelmes fekhely egy fő részére (70x200x16 cm), amely felső fekhellyel is kiegészíthető (60x190x8 cm).
    • A felső fekhely komfortosabb változatban is elérhető (70x190x8 cm).

    Irodai csomag:

    • A hálófülkék iroda/étkező modullal is felszerelhetők, amely két személy számára ülőhelyet, és egy felhajtható asztalt kínál. Ha éjszakára az alsó ágyat kívánják használni, az irodarész egyszerűen félrehajtható

    Globetrotter fülke

    Bőséges magasság mellett számos rakodóhely áll rendelkezésre, a fülkében könnyű a mozgás, és két ember is kényelmesen alhat benne.

    Rakodóhelyek:

    • Három tágas tárolórekesz, és négy rádió hely a szélvédő fölött, amelyek közül egy a tachográf számára van fenntartva.
    • Tágas szekrény elhúzható ajtóval, és hely hűtőszekrénynek, illetve mikrohullámű sütőnek a falon.
    • Három tágas tárolóhely a fekvőhely alatt, amelyek közül a két szélső kívülről is elérhető.

    Éjszakai pihenés:

    • Kényelmes fekhelyek két személy számára, egy alsó ágy (70x200x16 cm) és egy felső fekvőhely (60x190x8 cm).
    • A felső fekhely komfortosabb változatban is elérhető (70x190x8 cm).

    Irodai csomag:

    • A Globetrotter fülkék iroda/étkező modullal is felszerelhetők, amely két személy számára ülőhelyet, és egy felhajtható asztalt kínál. Ha éjszakára az alsó ágyat kívánják használni, az irodarész egyszerűen félrehajtható.

     Külső

    A Volvo FH fülkéinek tervezésekor nagy hangsúlyt kapott az aerodinamikus dizájn és a biztonság. A fülke jobb kilátást biztosít, valamint első részét sima, lekerekített sarkú elemek borítják. Egyéni légterelők és komplett légterelőszoknya-csomagok csökkentik még tovább a légellenállást.

    A Volvo FH16 fülke jellemzői:

    • Világszínvonalú aktív és passzív biztonság.
    • Jó kilátás nagyméretű üvegfelületekkel és kedvezően elhelyezett visszapillantó tükrökkel.
    • Hatékony külső napellenző.
    • Áramvonalas fényszórókialakítás.
    • Nagyméretű külső tárolórekeszek.

    Volvo kiegészítők

    Szerelje fel teherautóját egyéni igényei szerint! Széles körű kiegészítő- és opcióválasztékot kínálunk, a biztonsági berendezésektől kezdve a praktikus elemeken keresztül a kényelemfokozó apróságokig. Minden kiegészítőt a Volvo teherautók szempontjait figyelembe véve választottunk ki és terveztünk meg, ami garantálja a kiváló minőséget és az egyszerű felszerelést.

    Fülke külseje

    Attól még nem fogják felvágósnak tartani, ha további külső kiegészítőkkel szereli fel vezetőfülkéjét! A külső kiegészítők egyszerűen a kényelmet és a biztonságot szolgálják, illetve csökkentik a teherautó üzemanyag-fogyasztását.

    Légterelő rendszer

    Hatékony légterelő rendszer, amely jelentősen csökkenti a légellenállást - egyúttal az üzemanyag-fogyasztást. Szélcsatornában és országúton is alapos teszteknek vetettük alá. Minden modellhez kapható.

    Szélterelő az oldalablakokra

    Huzatmentes szellőzést biztosít anélkül, hogy zavarná a vezetőt a kilátásban

    Világító hirdetődoboz a légterelő rendszerben

    Jól látható, világító hirdetőtábla. A tetőn lévő légterelőbe történő felszerelése gyárilag elő van készítve.

    Világító hirdetődoboz, Globetrotter

    Nagy és jól látható hirdetési felület a fülke teljes szélességében. Egyszerűen felszerelhető, a fülke meglévő csatlakozó felületei segítségével.

    Napellenző

    Praktikus biztonsági kiegészítő, amely csökkenti a fülkébe behatoló napsugárzást, egyúttal a belső hőmérsékletet. Aerodinamikai szempontból szélcsatornában tesztelve. Az alsó fele füstszín, a felső fele a teherautó színéhez igazítható.

    Szennyterelő

    A szennyterelők megóvják a fülke oldalát a szennyeződéstől.

    Lökhárítóspoiler

    A szennyterelők megóvják a fülke oldalát a szennyeződéstől

    Csökkenti a légellenállást, egyúttal az üzemanyag-fogyasztást. Szebb is lesz tőle a teherautó. Műanyagból készült, a kisebb ütéseknek ellenáll.

    Tetőtartó a légterelő rendszerhez

    Rugalmasságot biztosít tetőre helyezhető kiegészítők felszerelése esetére. Optimális aerodinamikai jellemzőkkel rendelkezik, mert kialakítása, funkciója és biztonsági tulajdonságai mind az adott teherautómodellhez vannak igazítva.

    Tetőtartó

    Tökéletes illeszkedést biztosító speciális kialakítás. Minden fülkéhez kapható (a Globetrotter XL kivételével).

    Létra

    A fülke mögött elhelyezve megkönnyíti a vezető számára, hogy feljusson a felépítményre. Levehető.

    Hangos dallamkürt (Jeriko)

    Kivételesen nagy (118 dB) a hangereje. A hűtőrács alá kerül, sűrített levegővel működik. A kormánykerék közepén lévő gomb vezérli.

    Levegőkürt

    Biztonságosan működtethető, a kormánykerék közepébe szerelt gomb segítségével. A krómbevonatos levegőkürtök nagy hangerővel jeleznek.

    Világítás

    Bevezetés

    Segít látni és látszani, ha a teherautó további világítótestekkel van felszerelve. A reflektorokon, ködfényszórókon és parkolólámpákon kívül munkalámpák és figyelmeztető fények szerepelnek kiegészítőink között. 

    Fényszóróvédők

    A kemény plexiüveg fényszóróvédővel megakadályozható a kavicsfelpattanásból eredő károsodás.

    Téglalap alakú reflektorok és ködfényszórók

    A korszerű technológia és az optimális optika együttese maximális megvilágítást biztosít. Elhelyezhető a hűtőrács előtti tartón, illetve a tetőtartón.

    Kerek fényszórók parkolólámpákkal

    A tükör és az üveglencse optikai jellemzői garantálják, hogy maximálisan kihasználható legyen a halogénizzó fénye. Elhelyezhető a hűtőrács előtti tartón, illetve a tetőtartón.

    Téglalap alakú ködfényszórók

    Kétféle, fehér és sárga színt kibocsátó változatban érhető el. A lökhárítóra szerelhető fel, rövid és széles fénynyalábot ad ki.

    Ovális fényszórók

    Újfajta, intelligens kialakítású világítótest. Elsősorban a hűtőrács előtti tartóra történő felszerelésre szolgál.

    Hűtőrács előtti tartó

    Különféle segéd-világítótestek felszerelésére szolgál.

    Munkalámpák a fülke tetejére/hátfalára

    A munkaterületi lámpák elég nagy területet világítanak meg ahhoz, hogy a rakfelület teljes szélessége, illetve a pótkerék körüli egész terület jól látható legyen. Vízmentes illesztések.

    Forgó jelzőfény

    Speciálisan megtervezett narancssárga üvegével és erős fényével minden irányban kiválóan felhívja magára a figyelmet. Erős kivitelű, nem zavarja a rádiót

    Kerekek

    Bevezetés

    A kerékkiegészítőknek köszönhetően sokoldalúbbá, látványosabbá és kényelmesebbé válik a teherautó. Az alumínium felnikkel csökkenthető az abroncsok kopása, fokozható a terhelhetőség.

    Alumínium felnik

    Tökéletes kerekségének köszönhetően nagyobb kényelmet biztosít, ugyanakkor csökkenti az abroncsok kopását. Kis tömegének köszönhetően nő a teherautó terhelhetősége. Javítja a fék hűtését is.

    Wheel covers

    Enhance the truck´s appearance and reduce air resistance even further.Made in robust plastic with a chrome finish.

    Rozsdamentes acél kerékkiegészítők

    Szépítse meg a teherautóját! Könnyű karbantartani, karcolásálló. Dísztárcsák, a teljes első és hátsó felnit lefedő kivitelben.

    Sárhányó 2000

    Az abroncsok fölé helyezve megakadályozza, hogy sár fröcskölődjön a pótkocsira. A jármű mögött haladókat is védi. Könnyen levehető és megtisztítható.

    Sárvédő gumi

    Rugalmas és tartós, ellenáll az ütéseknek.

    Hólánc

    Takarékos biztonsági kiegészítő, amely négyzetes profiljának köszönhetően jó tapadást biztosít. S alakú minta. Nem teszi kiegyensúlyozatlanná a kereket.

    Műszerek

    Bevezetés

    A mai Volvo teherautók rendkívül bonyolult, komputerizált gépek. Intelligenciájuk még tovább fokozható a gépjármű állapotáról információkat nyújtó szoftverrel A szoftver kezelőfelülete gondosan, a jó olvashatóságra figyelemmel van megtervezve, a vezérlőelemek egyszerűen működtethetők.

    Kábelezés

    A különböző kiegészítő berendezések kábelezésére szolgáló készlet. Nedvesség ellen védve, biztonságosan működik.

    Dynafleet

    A Dynafleet a piac egyetlen teljes körű szállítási információs rendszere. Segít meghozni azokat a napi döntéseket, amelyekkel hatékonyabban tervezhető a szállítmányozás, jobban követhetők a járművek. A Dynafleet nagyobb nyereségre ad módot, mivel minden pillanatban ellenőrizhetők az üzemanyag- és üzemeltetési költségek. A Vehicle Management gépjármű-gazdálkodási modul mind a vezetőnek, mind az irodának beszámol a jármű adatairól, illetve a vezető időráfordításáról. Ezek az információk segítik a szállítmányok elemzését, megbízható alapját képezik a járműirányító munkájának, illetve az irodai bérkalkulációnak. A Transport Management a teljes szállításirányítási rendszer, amely különféle logisztikai funkciókat nyújt, közli például a jármű aktuális pozícióját. Így a rendszer a szállítmánytervező napi munkaeszköze lehet, amelynek segítségével megtervezheti, irányíthatja és ellenőrizheti a szállítási feladatokat.

    Az üzemanyagmérce kalibrálás

    Ez a berendezés arra szolgál, hogy módosítsák vele az üzemanyagtartály érzékelőjét abban az esetben, ha a járművet nagyobb tartállyal szerelték fel. Garantálja, hogy a mérőműszer mindig pontos értéket mérjen.

    Űzemanyag-takarékos mód

    Ez egy szoftveres funkció, amely a takarékosabb közlekedésben segíti a vezetőt. Egy, a fülkében lévő kijelzőegység megjeleníti az átlagos üzemanyag-fogyasztást, a jelenlegi üzemanyag-fogyasztást, valamint a célhoz képesti üzemanyag-fogyasztást. Az értékeket számok formájában és grafikusan is bemutatja. Ez a műszer hatásosan változtatja meg a vezetési szokásokat, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást.

    Olajhőmérséklet-mérő a sebességváltóhoz

    Szoftveres funkció, amely a sebességváltó hőmérsékletét méri. A vezető egy kijelzőn ellenőrizheti, hogy megfelelő-e a sebességváltó hőmérséklete.

    Áramerősség-mérő

    Szoftveres funkció, amellyel mérhető az áramerősség, csökkentve ezzel az üzemkiesés esélyét. A vezető az áramerősségen kívül a feszültséget is ellenőrizheti vele. Ezek pedig nagyon fontos információk, különösképpen télen, amikor sok további fogyasztóval van felszerelve a teherautó.

    Külső hőmérő

    A hűtőberendezés előtt van elhelyezve, hogy ne csökkenjen a hűtési teljesítmény. Meghosszabbítja a hűtő élettartamát. Nagyon könnyen tisztítható.

    Elektronikus terheléskijelző

    Szoftveres funkció, amelynek segítségével leolvasható az EBS fékrendszerrel és légrugózással felszerelt teherautókon az első és a hátsó tengelyre eső terhelés. Folyamatosan figyelemmel követhető vele a terhelés eloszlása, csökkentve ezzel a túlterhelés és a helytelen rakodás kockázatát. Könnyen leolvasható az információkijelző egységen. A terhelésjelzőből származó adatok a Dynafleet segítségével az irodának is továbbíthatók.

    Indításgátló

    A Volvo Immobiliser indításgátlóként működik, mivel az indítókulcs titkosított, véletlenszerűen változó kódokkal továbbított elektronikus jelekkel kommunikál a motor indítóáramkörével. A motor egyszerűen nem indul el a hozzá tartozó kulcs nélkül.

    Alvázberendezések

    Bevezetés

    Az alvázhoz tartozó kiegészítőink biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik a karbantartást.

    Központi kenőrendszer

    Folyamatos kenést biztosít, minden kenési pontra pontosan a megfelelő mennyiségű kenőanyagot juttatja el. Így kevesebbszer és rövidebb időre kell szervizelés céljából leállni, ugyanakkor nő a teherautó élettartama.

    Műanyag szerszámosláda

    Közvetlenül a keretre felszerelt vízálló szerszámosláda.

    Járófelület és létra

    Biztonságosabb munkakörnyezetet nyújt a vezetőnek a fülke mögött. A könnyű járófelület alumíniumból készült. A létre csúszásgátló kialakítású. Különböző stílusokban kapható.

    Felépítménycsatlakoztató elemek

    A felépítményezést segítő kiegészítők.

    Zárható tanksapkák

    Zárhatóvá teszik az üzemanyag- és az olajtartályt, megelőzve ezzel a lopást és a merényleteket.

    Erőátviteli berendezések

    Bevezetés

    Erőátviteli kiegészítőkkel maximalizálható a teherautó sokoldalúsága, valamint meghosszabbítható az élettartama.

    Olajhűtő a sebességváltóhoz

    Megelőzi a sebességváltóban lévő olaj túlmelegedését. Nagy szerelvénysúly és dombos terepen történő fuvarozás esetére ideális.

    Meghajtócsonkok

    A motorhoz vagy a sebességváltóhoz csatlakoztatható meghajtócsonkok. Kiváló teljesítménnyel működnek, mivel kifejezetten a Volvo motorjaihoz és sebességváltóihoz vannak tervezve

    Hidraulikus szivattyúk

    Állandó átbocsátású és változtatható átbocsátású szivattyú választható.

    Rovarháló

    A hűtőberendezés előtt van elhelyezve, hogy ne csökkenjen a hűtési teljesítmény. Meghosszabbítja a hűtő élettartamát. Nagyon könnyen tisztítható.

    Biztonság

    Bevezetés

    Még a legbiztonságosabb teherautóban is kapóra jöhetnek a további biztonsági berendezések. Biztonsági kiegészítőink között minden megtalálható, amely bárhol is szükséges a legmagasabb fokú biztonsághoz - az úton, tervezett és nem tervezett megálló közben.

    Keréksaru

    Ezzel a kiegészítővel a teherautó és a pótkocsi minden felületen helyben marad. Laposra összehajtható, így egyszerűen tárolható.

    Elsősegélycsomag

    Kisebb és nagyobb sérülés esetén történő elsősegély-nyújtáshoz való anyagokat tartalmaz. Többnyelvű útmutató.

    Tolatásjelző

    Fontos biztonsági apróság, amely tolatás esetén figyelmezteti a teherautó mögött tartózkodókat. Nagy hangerejű. A teherautó tolatólámpájához csatlakozik, automatikusan megszólal, ha hátramenetbe kapcsolják a járművet.

    Biztonsági mellény

    Garantálja, hogy Ön mindig látható legyen az úton - nappal és sötét éjszaka is.

    Elakadásjelző háromszög

    Ha az út mentén kénytelen leállni, még nagyobb biztonságban érezheti magát. Óvatosságra inti a többi autóst.

    Tűzoltókészülék

    Nagyon fontos biztonsági tartozék. Kivételesen megbízható és nagy kapacitású. Az elektromos rendszerben és a fékeknél keletkező tüzeket is eloltja. Hideg környezetben, -30°C hőmérsékletig is használható.

    Füstérzékelő

    Optikai füstérzékelő, amely füst jelenléte és tűz esetén riasztja, illetve felébreszti a teherautóban tartózkodókat. Figyelmeztet, ha kifogyóban van az elem. Időzítőfunkciójának köszönhetően kikapcsolható arra az időre, amíg a vezető rágyújt egy cigarettára. Tíz perc múlva automatikusan újra aktiválódik az érzékelő.

    Volvo Teherautó-riasztó

    Kifejezetten a Volvo teherautókhoz van igazítva, ezért maximális védelmet nyújt a betöréssel szemben. A riasztó külön elemmel van felszerelve, így működése nem függ a teherautó elektromos rendszerétől, optimális hatását külön sziréna biztosítja. A villogó LED elriasztja a tolvajjelölteket.

    Audio

    Bevezetés

    A Volvo audiorendszere úgy készült, hogy a teherautót próbára tevő környezetekben is tökéletesen működjön. A kiváló hangminőséget nem rontják sem a zökkenők, sem a rázkódások, így a vezető mindig a zene középpontjában érezheti magát.

    Rádió

    A Volvo új audiorendszerei kifejezetten a teherautókat próbára tevő környezeteket figyelembe véve készültek. Sem a zökkenők, sem a rázkódások nem zavarják elsőrangú hangvisszaadásukat. A "teremszimulációs" hangvisszaadást biztosító digitális jelfeldolgozó (DSP) rendszernek köszönhetően a hang jellegzetességei folyamatosan módosulnak, hogy a vezető mindig úgy érezhesse, a zene terjedésének középpontjában ül. Minden rádiókészülék közös funkciói: VR 200, 300, 400: 18 programozható FM-állomás, 12 AM-állomás és 6 hosszúhullámú állomás. 18 FM, 12 AM és 6 hosszúhullámú rádióállomás automatikus tárolása. VR 100: 12 programozható FM-állomás, 12 AM-állomás és 6 hosszúhullámú állomás. 12 FM, 12 AM és 6 hosszúhullámú rádióállomás automatikus tárolása. Az RDS rendszer frekvenciaváltozás esetén is a kiválasztott rádióállomásra marad hangolva. Az EON és a TP azonnali forgalmi információkat biztosít, Ön akár rádiózik, akár CD-t vagy magnókazettát hallgat. A PTY automatikusan megkeresi azokat a csatornákat, amelyeken olyan műsor van, amilyet Ön hallgatni szeretne. A kormánykeréken lévő kezelőszervekkel felszerelt teherautókon a vezető egyszerűen és biztonságosan növelheti és csökkentheti a hangerőt rádiózás, CD- és magnóhallgatás közben. Ugyanezzel a módszerrel lehet csatornát keresni, a CD-lejátszón számot váltani, illetve előrecsévélni a kazettát. A VR 200, 300 és 400 típushoz infravörös távirányítót is mellékelünk.

    VR 100 Rádió

    Rádiómagnó RDS funkcióval. Ugyanolyan kiváló minőségű, mint a többi modell, de kevesebb szolgáltatást nyújt. Kimeneti teljesítménye 4x20 W.

    VR 200 Rádió

    Megegyezik a VR 300 modellel, de CD-lejátszó helyett kazettás magnó van benne. Természetesen telefonos némítási funkciót és lopásgátló kódot is tartalmaz. CD-váltó és külső erősítő csatlakoztatható hozzá. Kimeneti teljesítménye 4x20 W.

    VR 300 Rádió

    Jól felszerelt RDS funkciós rádió, elöltöltős CD-lejátszó - és minden szükséges funkció. Telefonos némítási funkció és lopásgátló kód. CD-váltó és külső erősítő csatlakoztatható hozzá. Kimeneti teljesítménye 4x20 W.

    VR 400 Rádió

    Felső kategóriájú RDS funkciós rádió DSP-vel, elöltöltős CD-lejátszó, kazettás magnó - és minden szükséges funkció. Telefonos némítási funkció és lopásgátló kód. CD-váltó és külső erősítő csatlakoztatható hozzá. Kimeneti teljesítménye 4x20 W.

    Hangszóró

    A hangszórók speciálisan hozzá vannak igazítva a különféle teherautók jellemzőihez. Kialakításuknak köszönhetően mind ellenállnak a rázkódásnak, valamint a páratartalom és a hőmérséklet változásának. A mélyhangsugárzók az ajtókba vannak beszerelve, a magas és középmagas hangokért felelős készülékek a műszerfalban találhatók, a teljes frekvenciatartományt átfogó hangszóró pedig a fülke hátsó falán kapott helyet.

    CD-váltó

    Csúcsminőségű, hatlemezes CD-váltó.

    Antenna

    A speciálisan a Volvo rádiókészülékeihez tervezett antennák minden helyzetben optimális vételt biztosítanak. Utánhangolható CB-antennák, amelyek a lehető legjobb adást/vételt biztosítják. Az NMT 450, NMT 900 és a GSM rendszerhez való antennák is léteznek. Mindegyik külön a Volvo teherautó-modellekhez készült.

    Feszültségátalakító

    12 voltosra alakítja át a 24 voltos feszültséget. 11 és 19 amperes változatban kapható. Nem sugároz hőt, tehát nem tesz kárt a rádióban és az egyéb berendezésekben. Túláramvédelemmel óvja az elektromos berendezéseket. Rövidzárlat ellen védve van, csak helyesen csatlakoztatható.

    Fülke belseje

    Bevezetés

    A szükséges kiegészítőkkel és némi tervezéssel meglepő mennyiségű, a munkavégzést segítő elem helyezhető el egy teherautó fülkéjében.

    Levegőszűrő a fülkéhez

    Kiváló hatékonyságú szűrő, amely egyaránt csökkenti a fülkébe bejutó szennyező szemcsék és gázok mennyiségét. Nem engedi be a kellemetlen szagokat, javítja a vezető munkakörnyezetét.

    Karfa

    Hosszú úton praktikus és kényelmes. Elősegíti a helyes tartást, csökkenti a hátra jutó terhelést. Könnyű felszerelni, gombbal állítható.

    Mobiltelefon-tartó

    Még egy további elhelyezési lehetőség a mobiltelefon számára. A hamutartó mellé, a vezető közvetlen közelébe szerelhető fel.

    Kávéfőző

    60 perc elteltével automatikusan kikapcsoló időzítővel felszerelve. Törésteszteken ellenőrzött biztonságos felszerelés a motorháztetőre (FM), illetve a műszerfalra (FH).

    Hűtődoboz a motorburkolaton

    Csendes működésű, körülbelül 19 literes befogadóképességű hűtőszekrény. Csak az FM sorozathoz.

    Függönyök

    Otthonosabb a fülke, ha függönyök is vannak benne: jól tompítják a fényt, megakadályozzák, hogy kívülről mások benézzenek. A függönyök azonnal felakaszthatók, tűzbiztonsági teszten estek át, különböző színekben kaphatók.

    Dekoratív szegély a műszerfalhoz

    A standard szegélyt felváltó dekoratív szegélyt tartalmazó készlet. Fa- és fémhatású kivitelben. Egyszerűen felszerelhető.

    Irattartó doboz, elülső

    Irattartó doboz, amelyben jól elférnek például a szállítási bizonylatok. Lecsukott fedéllel a doboz asztalként használható. Könnyen felszerelhető a motorháztetőre. Csak az FM sorozathoz.

    Mobiltelefon-tároló

    Bármely szabad kapcsolótáblán, illetve a műszerfalon is elhelyezhető.

    Belső napellenző

    Megakadályozza, hogy oldalról elvakítsa a vezetőt a fény, ezzel fokozza a biztonságot.

    Mikrohullámú sütő

    A járműben való használat követelményei szerint speciálisan módosított mikrohullámú sütő. Törésteszten esett át. Egyenletes hőeloszlást biztosító forgótányér. 500 wattos teljesítmény. A hátulsó tárolópolcban van elhelyezve. A huzalozás a Volvo mikrohullámú sütőjéhez igazítva.

    Kapcsolótábla

    További öt kapcsoló elhelyezésére alkalmas panel.

    Olvasólámpa

    Egyszerűen felszerelhető a műszerfal közepére. 50 cm hosszú rugalmas karjának köszönhetően irányított, fókuszált fényt biztosít.

    Hátulsó tárolópolc

    Praktikus tárolópolc, amely a hátlapra szerelhető. Előkészítve hűtőszekrény vagy mikrohullámú sütő beszerelésére.

    Hűtőszekrény a hátulsó polcba

    Jó hatásfokú, kompresszoros hűtőszekrény, a térfogata 23 liter.

    Hűtőszekrény az ágy alá

    22 literes befogadóképességű kombinált hűtő/fagyasztószekrény. Az ágy alatti tárolódoboz helyére kerül. Csak az FH sorozathoz.

    Pihenőágy-készlet FM és FH nappali fülkékhez

    Falra felszerelhető ágy, amely valódi pihenéssé változtatja a rövid szüneteket. A fülke hátfalára felhajtva egyáltalán nem foglal helyet. Mellékelve vannak hozzá a szerelvények és a használati utasítás, valamint a mosható huzat.

    Palacktartó

    Praktikus tárolóhely, amelyben elfér egy másfél literes üdítős palack. A vezető keze ügyébe esik.

    Bögretartó

    Kényelmesen tárolhatók benne a bögrék és a kisebb üdítős dobozok. A vezető és az utas oldalára egyaránt felszerelhető.

    Gumiszőnyegek

    Megkönnyíti a fülke belsejének tisztán tartását, egyúttal kíméli az eredeti szőnyegeket. Tökéletesen a helyére illik. Megfelel a Volvo tűzvédelmi előírásainak.

    Biztonsági doboz

    Erős fémdoboz, amely megnehezíti a lopási kísérletek sikeres kivitelezését. A vezető mögött, az ágy és az oldalfal között van elhelyezve. Csak az alvófülkékhez.

    Üléshuzatok

    Tökéletesen a helyére illik. Megóvják a teherautó eredeti kárpitjait, megfelelnek a Volvo szigorú tűzállósági és tartóssági követelményeinek. Különböző színekben kaphatók, 40 Celsius-fokon moshatók.

    Oldalsó tároló-/irattartó doboz

    A motorháztetőre van felszerelve, az utas oldalán. Csak az FM sorozathoz.

    Textilszőnyegek

    Kíméli az eredeti szőnyegeket. Pontosan a helyükre illő egyedi alakú szőnyegek, rojtosodás ellen varrással beszegve. Könnyen kivehető, kirázható, mosható. Márványszürke árnyalat, kétszőnyeges készletekben.

    TV-polc

    A polc a fülke hátfalára kerül, gyárilag elő van készítve egy 14 hüvelykes televíziókészülék felszerelésére. Ennek az elhelyezésnek köszönhetően az ágyból is lehet nézni a tévét.

    Szemétkosár

    Praktikus műanyag szemétkosár. Könnyű tisztítani és öblíteni. A sebességváltó mögötti rekeszbe kerül.

    Írótömb

    Levehető írótömb papírcsipesszel, megkönnyíti a vezető számára az adminisztrációt. Könnyű használni, rácsíptethető a kormánykerékre. Vezetés közben tilos a kormányra helyezni.

    Klímaberendezés

    Bevezetés

    A kényelmes, fülkén belüli klímaberendezés még hosszú műszakok idején is megőrzi a vezető éberségét és frissességét. A motor és a motor alkatrészeinek fűtése elég ahhoz, hogy optimális teljesítménnyel és üzemidővel működjön.

    Fülkefűtés

    Megbízható légfűtő készülék, amely gyorsan bemelegíti a fülkét. Automatikus teljesítményszabályozás, takarékos és csendes működés. Könnyű felszerelni és elhelyezni.

    Fűtés parkolás idejére

    Kis méretű, könnyen és fokozatmentesen állítható fülke- és motorfűtő, nem kevesebb mint 9,1 kW teljesítménnyel. A standard fűtővezetékeken keresztül egyenletesen elosztja a hőt. Csendesen működik, alváshoz kellemes környezetet biztosít. Időzítővel és termosztáttal vezérelhető.

    Fűtés rövid leállás idejére

    Kis méretű, könnyen és fokozatmentesen állítható fülke- és motorfűtő, nem kevesebb mint 9,1 kW teljesítménnyel. A standard fűtővezetékeken keresztül egyenletesen elosztja a hőt. Csendesen működik, alváshoz kellemes környezetet biztosít. Időzítővel és termosztáttal vezérelhető.

    Fűtés rövid leállás idejére

    Kényelemi szolgáltatás, amelynek köszönhetően a motor leállítása után sem hűl ki a fülke. Rövid leállások és pihenők idejére használható. Nem működtethető együtt a parkolás idejére való fűtéssel.

    Üzemanyagszűrő-fűtőberendezés

    Megakadályozza, hogy nagy hidegben a kicsapódó paraffintól elduguljon az üzemanyagszűrő.

    Elektromos motormelegítő

    Csatlakoztatható motorfűtés, kifejezetten Volvo motorokhoz. Gyorsan bemelegíti a motort, amivel csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és az elhasználódás. Egyszerűen felszerelhető.

    Elektromos fülkefűtés

    Kis és hatásos fülkefűtés, csatlakozókészlettel. Gyorsan és könnyen felszerelhető. A különböző országokban elérhető kiegészítőválaszték eltérő lehet. Egyes kiegészítők csak bizonyos modellekkel használhatók. További tájékoztatás a helyi Volvo-forgalmazótól szerezhető.

    Volvo FH

    Volvo FH alváz

    Minden elképzelhető szállítási feladatra alkalmassá tehető.

    Kifejezetten a feladatra készült. A Volvo FH a különböző alvázmagasságokkal, felfüggesztésekkel, fékberendezésekkel és egyéb felszereltségekkel a legkülönfélébb szállítási feladatokra tehető alkalmassá. 

    A nyergesvontatók négyféle alvázmagassággal készülhetnek:

    • Extra alacsony
    • Alacsony
    • Közepes
    • Magas

    a fülke-alvázak pedig háromféle magassággal

    • Alacsony
    • Közepes
    • Magas. 

    Az extra alacsony és az alacsony alváz minden tengelyen légrugózással nagytérfogatú áru, jó minőségű utakon végzett szállítására készül. A közepes magasság a lap- vagy légrugós első felfüggesztéssel kombinált alacsony első tengellyel szerelt teherautókhoz megfelelő. A magas alváz építési területeken, gyenge minőségű utakon használt, illetve laprugós felfüggesztésu teherautókhoz való.

    Volvo FH felfüggesztés

    Légrugós vagy laprugós felfüggesztés - melyik felel meg jobban az Ön igényeinek? A Volvo FH modellekhez kétféle felfüggesztés kapható - légrugós és laprugós. A légrugós felfüggesztés - amely az egész teherautó szempontjából előnyös és meghosszabbítja a futómű élettartamát - egyre inkább elterjed, immár az építőipari alkalmazásokra készült teherautók is rendelkezhetnek a légrugózás kínálta kiváló lengési és irányíthatósági tulajdonságokkal. A laprugós felfüggesztés parabolarugós vagy hagyományos, többelemes laprugós változatban kapható. A parabolarugók gazdaságosak és jó irányíthatósági tulajdonságokat biztosítanak, míg a legnagyobb terheléssel és igénybevétellel járó szállítások esetében a többelemes laprugók bizonyulnak jó választásnak.

    Volvo FH alváztömítés

    A teherautó az alváz tervezése és a felépítmény elkészítése tekintetében egyaránt testre szabható. A modulrendszerű alvázkialakításnak köszönhetően a teherautó például az üzemanyag-tartály és az akkumulátor alternatív elhelyezésével egyszerűen az egyéni igényekhez igazítható. A könnyebb felépítményezés érdekében oldalt akár teljesen üres alvázkeret is választható.fülke mögötti alváz-hossztartók 850 milliméter távolságban párhuzamosan futnak, a felépítményezést könnyítő vízszintes és sima felülettel. az alvázkialakítás és a felépítményezés tervezésének problémájára ötletes megoldás a Volvo lyukelosztási rendszere, amely előre elkészített lyukak modulrendszerű csoportjaiból áll.

    Volvo FH fékprogram

    Választási lehetőség az elektronikus szabályzású EBS tárcsafékek és a Z-cam dobfékek között.A fékrendszerek kínálata elektronikus szabályzású, ESP menetstabilizálóval kiegészített EBS tárcsafékekből, valamint alternatívaként a jól bevált Z-cam fékekből áll. E lehetőségek egyaránt olyan nagy hatékonyságú kiegészítő fékrendszerekkel kombinálhatók, mint például a VEB és a retarder. Az EBS (Elektronikus szabályzású fékrendszer) gyors reakcióidejű tárcsafék-rendszer, amely a szóló teherautók, illetve a járműszerelvények esetében egyaránt fokozza a menetbiztonságot.A jármű elektronikus rendszere által szabályozott tárcsafékek jelentős előnyöket kínálnak. A Z-cam dobfékek elsősorban hagyományos felfüggesztéssel szerelt járműveken használatosak

    Volvo FH hajtáslánc

    Volvo FH - hátsó tengely

    Az egyszeres áttételű hátsó tengelyek a kisebb, míg a kerékagy-áttétellel rendelkezők a nagyobb.A hátsó tengely az utolsó elem a D13A motor erejét a teherautó hajtott kerekeihez továbbító hatékony láncolatban, és a Volvo a szállítási terület, a motor mérete és a szerelvény-össztömeg függvényében számos változatot kínál. Mindegyik változatot a magas fokú megbízhatóság és a csekély energiaveszteség jellemzi. Az egyszeres áttételű hátsó tengelyek a kisebb, míg a kerékagy-áttétellel rendelkezők a nagyobb szerelvény-össztömegekhez kaphatók.

    Hátsó tengely egyszeres áttétellel

    Alacsony szerelvény-össztömegekhez a Volvo egyszeres áttételű hátsó tengelyek szóló és tandem változatait kínálja. Az egyszeres áttétel egy lépésben módosítja a kardántengelyről érkező nyomatékot a hajtott kerekek számára, ezért a kedvező üzemanyag-fogyasztást elősegítve kis tömeggel és csekély belső veszteséggel működik. Egyszeres áttételű szóló és tandem hátsó tengelyek egyaránt kaphatók a Volvo FH modellekhez, a tandem változat esetében akár 70 tonnáig terjedő lehetséges szerelvény-össztömeggel.

    Hátsó tengely kerékagy-áttétellel

    A nehéz körülmények között, illetve nagy szerelvény-össztömegekkel használt teherautókhoz a kerékagy-áttétellel rendelkező hátsó tengelyek szóló és tandem változatai kaphatók. A kardántengelyen érkező forgatónyomatékot a végáttétel és a kerékagyban működő áttétel egyaránt módosítja. A kerékagy-áttétellel rendelkező hátsó tengelyek nagy terhelésekre alkalmasak, és a Volvo FH esetében akár 120 tonnáig terjedő szerelvény-össztömegekhez is található megfelelő hátsótengely-konfiguráció.

    Volvo FH fülkék

    Négyféle, rendkívül kényelmes és kis légellenállású fülke.

    Volvo FH fülkeváltozatok

    Maximális belső tér és raktér, egyszerre.

    Nem túl kicsi és nem is túl nagy - ez a Volvo filozófiája a fülkeválaszték tekintetében. Maximális belső teret kell kínálnia, miközben a lehető legnagyobb helyet biztosítja a rakomány számára is.

    Nappali fülke

    A nappali fülke olyan szállítási feladatokhoz ajánlott, ahol a raktér maximális hossza az első számú követelmény.

    Tárolás:

    • A műszerfal beépített pohártartót tartalmaz
    • Bal oldalon, a fülke külső felén belülről is elérhető, nagyméretű rakodórekesz található
    • A fülke jobb oldalán az emelő számára kialakított rekesz található

    Hálófülke

    A hálófülke olyan szállítási feladatokhoz készült, ahol a vezetőnek akár az éjszakát is a járműben kell töltenie.

    Tárolás:

    • Három nagyméretű tárolórekesz az ágy alatt, amelyek közül a két külső kívülről is elérhető
    • A középső rekeszbe hűtőszekrény építhető.

    Éjszakai pihenési lehetőség:

    • Kényelmes hálóhely egy személy számára (700x2000x160 mm) egy felső ágy (600x1900x80 mm) beépítési lehetőségével.
    • A felső ágy komfortváltozatban is kapható (700x1900x100 mm).

    Iroda / Étkező:

    • Az hálófülkék iroda/étkező modullal is felszerelhetők, amely két személy számára ülőhelyet, és egy felhajtható asztalt kínál. Ha éjszakára az alsó ágyat kívánják használni, az irodarész egyszerűen félrehajtható.

    Globetrotter fülke

    Bőséges magasság mellett számos rakodóhely áll rendelkezésre, a fülkében könnyű a mozgás, és két ember is kényelmesen alhat benne.

    Rakodóhelyek:

    • Nagyméretű, rolós rekeszeket tartalmazó, és hűtőszekrény vagy mikrohullámú sütő számára helyet kínáló konzol a hátfalon
    • Három nagyméretű tárolórekesz az ágy alatt, amelyek közül a két külső kívülről is elérhető

    Éjszakai pihenési lehetőség:

    • Kényelmes hálóhelyek két személy számára, egy alsó (700x2000x160 mm) és egy felső ágy (600x1900x80 mm).
    • A felső ágy komfortváltozatban is kapható (700x1900x100 mm)

    Iroda / Étkező:

    • A Globetrotter fülkék iroda/étkező modullal is felszerelhetők, amely két személy számára ülőhelyet, és egy felhajtható asztalt kínál. Ha éjszakára az alsó ágyat kívánják használni, az irodarész egyszerűen félrehajtható.

    Globetrotter XL fülke

    Bőséges magasság mellett számos rakodóhely és tágas fejtér áll rendelkezésre, a fülkében könnyű a mozgás, és két ember is kényelmesen alhat benne.

    Rakodóhelyek:

    • Nagyméretű, rolós rekeszeket tartalmazó, és hűtőszekrény vagy mikrohullámú sütő számára helyet kínáló konzol a hátfalon
    • Három nagyméretű tárolórekesz az ágy alatt, amelyek közül a két külső kívülről is elérhető

    Éjszakai szállás:

    • Kényelmes hálóhely két személy számára, egy alsó (700x2000x160 mm) és egy felső ágy (600x1900x80 mm).
    • A felső ágy komfortváltozatban is kapható (700x1900x100 mm).

    Iroda / Étkező:

    • A Globetrotter XL fülkék iroda/étkező modullal is felszerelhetők, amely két személy számára ülőhelyet, és egy felhajtható asztalt kínál. Ha éjszakára az alsó ágyat kívánják használni, az irodarész egyszerűen félrehajtható.




    © 2024 Szerszámosláda. All Rights Reserved. Kontraszt Web és Videó Studió